پرسپولیس زلزله

 


 

 علي کفاشيان در آستانه ديدار با لينان در گفت و گويي عنوان کرد: فوتبال فقط رفتن به جام جهاني نيست، نياز به سرمايه گذاري و کار اساسي است. اين طور نيست که بگوييم فقط به جام جهاني برويم و مشکلات حل مي شد بايد در رده هاي پايه کارهاي زيادي انجام بدهيم.

به گزارش زندهبادپرسپولیس، وي درباره اظهارنظر مدتي پيش که گفته بود ليوان در دست او نيست گفت: مشکلاتي وجود داشت و من منظورم اين بود که من اختيار ندارم. اما الان ليوان دست ما هست اما خاليست و کسي تويش چيزي نريخته است! منظورم اين است که مجموعه اي که در فوتبال مديريت مي کنند، افکار عمومي و رسانه ها از تصميم حمايت کنند. اين که به ما از بالا بگويند کاري را بکن فلاني را بگذار يا بردار، درست نيست. منظورم از ليوان اين بود. البته پر بودن ليوان هم به عملکرد خودمان بر مي گردد اگر تيم ملي به جام جهاني برود، با منابع و اعتبار و تشويقهايي که مي شود فوتبال ما روند پيشرفتش را طي خواهد کرد. فوتبال ما در جاده اي مستقيم مي رود اگر به هدف اصلي که جام جهاني است نرسد، در چاله اي مي افتيم که تا بخواهيم خارج شويم مشکلات زيادي پديد مي آيد که ديگر کسي دستمان را هم نمي گيرد. اما اگر صعود کنيم نشاطي جامعه را فرا مي گيرد و واقعا به سود جامعه فوتبال است. شامل بازيکنان مربيان، معلمان، مدرسان، کادر فني و ... آن موقع ديگر نيازي نداريم کسي در ليوان ما آب بريزد.

کفاشيان در پاسخ به اين سوال که اگر به جام جهاني نرويم نااميدي همانند 4 سال پيش خواهد بود، گفت: حس بدتري خواهيم داشت نسب به 4 سال پيش. سختي هاي زيادي کشيده ايم و راه دشواري را رفته ايم. فوتبال فوتبال است. همه انتظار دارند که تيم ما اين قدر قوي باشد که نگران اين روزها نباشيم. اگر قبلا روي غلتک حرکت کرده بوديم الان نگراني نداشتيم مثل ژاپن که صعود کرده و خيالش راحت است. قبلا چند تا کشور محدود بودند در آسيا و حرف اول را مي زدند اما امروزه اين گونه نيست. همين لبنان تيم خطرناکي هست و بايد مواظب باشيم. براي من به شخصه خيلي سخت است که صعود نکنيم و بخواهيم اين مسير را دوباره طي کنيم.

وي ادامه داد: اصولي در فوتبال هست که در برخي کشورها رعايت مي شود. وظايف هر کس تقسيم شده است. همه را از چشم يک نفر نمي بييند. ما تيم ملي که از خارج نمي توانيم بياوريم بايد بازيکنان خودمان را جمع کنيم، حالا چه در ليگ چه در خارج از ايران. در کشور ما سرمايه گذاري در فوتبال نسبت به ساير کشورها خيلي کمتر است. اسپانسرها و دولت ها خيلي حمايت مي کنند. فوتبال در عرصه ملي به خودي خود درآمد زا نيست، اما ما در سال هاي گذشته اسپانسر خوبي نداشتيم. دولت هم با توجه به معذوريت هايي که داشته نتوانسته کمک زيادي بکند. اگر به جام جهاني نرويم دچار رکود مي شويم. پس بايد سرمايه گذاري بيشتري داشته باشيم نه کوتاه مدت بلکه بلند مدت. کره و ژاپن که الان خوب کار مي کنند سرمايه گذاري 25 ساله داشته اند. اما بايد اين را هم بگويم که بايد دست بازيکنان را بوسيد ما ظرفيت بسيار بالايي داريم. بازيکنان با کمترين برنامه ريزي و پاداش و سرمايه گذاري نتيجه مي گيرند. تيم جوانان ما به کره اي باخت که مطمئن باشيد در مسابقات جام جهاني جزو چهار تيم اول خواهد بود. اگر روي تيم نوجوانان سرمايه گذاري شود مي تواند به المپيک برود. با چشم اندازي که در بودجه مي بينيم نه فقط براي فوتبال بلکه براي ورزش مناسب نيست.

رئيس فدراسيون فوتبال درباره شرکتي که قرار بود با قراردادي هنگفت اسپانسر تيم ملي شود، خاطرنشان کرد: شرکتي قبل انتخابات بود که صحبتي انجام داده بود و قول هايي داده بود که شايد فکر مي کرد من انتخاب نمي شوم! قبل از انتخابات خواستيم قرارداد را ببنديم اما آنها گفتند که شايد تو انتخاب نشوي و کار خراب مي شود، اما وقتي انتخاب شديم، غيبش زد! دروغي به ما گفت و رفت. به همين دليل مي گويم که پول نيست، يک سري هزينه هايي را بايد دولت کمک کند. اگر اسپانسري به من 20 ميليارد بدهد من خرج همه را مي دهم چرا که تيم ملي خرج خودش را در مي آورد اما اين پول ها مي تواند آينده فوتبال را تامين کند. انتظارات مردم از ما صد است اما امکانات ما ده هم نيست. من که فوتبالي نبودم اما در اين مسير افتادم.

وي درباره ديدار رفت و شکست مقابل لبنان در بيروت گفت: برخي بازيکنان ما در اين بازي نبودند و کمي هم دست کم گرفتيم و گفتيم لبنان هست ديگر. نگراني من از لبنان بيشتر از کره جنوبي است چون هميشه کره را جدي مي گيريم. اميدوارم در بازي سه شنبه لبنان را جدي بگيريم و از الان نگوييم پر گل مي بريم. رفتن ما به جام جهاني يک آرزوست. اما خوب بازي کردن در برزيل هم مهم است. بايد تلاش کنيم يک بازي خوب ارائه دهيم که نگويند يک زنگ تفريح از آسيا آمده است. کره جنوبي مثل سال هاي قبل نيست اما ژاپن هنوز قوي است. تيم ملي نتيجه مي گيرد اما دل ما را آب مي کند و بعد صعود مي کند. دوره پيش هم در آستانه صعود بوديم که حذف شديم.

کفاشيان در پاسخ به اين سوال که براي مردم کار مي کند يا براي مديران بالادست، گفت: من براي خدا کار مي کنم. البته مردم براي ما بسيار مهم هستند و اميدوارم روز سه شنبه هم از تيم کشورشان حمايت کنند. اگر از مديران هم حرفي زده شد، خب بالاخره هر کس ظرفيتي دارد من ظرفيتم زياد است اما به هر حال بايد برخي حرف ها را يک جايي بگويم.
ایسنا

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: